MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

Gıda Mühendisliği

 

Duyurular


 

 

GEAR 306 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Hollywood Sineması
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 306
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Öğrencilerin Hollywood’un üretim/dağıtım/gösterim networklerine dair genel bir bilgi edinmelerini sağlar. Hollywood tarihindeki ana temaları ve stilleri tanıtır ve Hollywood’da yazar/yönetmenlik, yıldız sistemi, türleri ve kullandığı teknolojiler ile ilgili farkındalık yaratır. Hollywood’u sadece bir ticaret alanı olarak değil bir anlamlar sistemi bağlamında inceler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Film çalışmalarındaki anahtar kavramları ve onların Hollywood sinemasındaki izdüşümlerini tanımlayabilir.
  • Hollywood’u bir anlamlar sistemi, film endüstrisi ve eğlence işi olarak değerlendirir.
  • Hollywood sinema tarihini ve ayrıca film ve medya çalışmalarındaki tarihsel ve kültürel araştırmalardaki yöntemsel ve ideolojik meseleleri tartışabilir.
  • Hollywood’un heterojen yapısını, onu oluşturan farklı tür ve yaklaşımlara aşinalık kazanarak inceleyebilir.
  • Hollywood’un yıldız sistemini, ana stüdyolarını, yönetmenlerini ve diğer medyalarla ilişkilerini tanımlayabilir.
  • Hollywood’un kilit sosyal ve ekonomik krizlerle, kültürel dönüşümlerle ve teknolojik gelişmelerle kurduğu çok katmanlı ilişkiyi tartışabilir.
  • Sanat sinemasının ve popüler sinemanın arasındaki gerilimi eleştirel olarak analiz ederler ve aynı zamanda Hollywood sinemasının diğer sinemalar üzerindeki etkilerini analiz eder.
  • Farklı dönemlerden ve türlerden tekil Hollywood filmlerini eleştirel biçimde analiz edebilirken farklı dönem ve türlere ait bir grup Hollywood filmini karşılaştırabilir.
Tanımı Bu ders Hollywood’u ekonomik, kültürel ve tarihsel bağlamında inceler. Endüstriyel dinamiklerini (stüdyo sistemi, yıldız sistemi gibi) anlatısal ve estetik aygıtları ile paralellikler kurarak kavrar. Öğrencilerin Hollywood’un üretim süreçleri ile bağlantılı olarak işleyişini analiz ettikleri makaleler yazmaları beklenir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Sessiz Sinema ve Sese Geçiş Dönemi Gomery, D. (1980). The Coming of Sound: A History. New York & London: Routledge. Bordwell, D., Staiger, J., & Thompson, K. (1985). The classical Hollywood cinema: Film style and mode of production to 1960. Columbia University Press. Screening: Modern Times (Charlie Chaplin, 1936)
3 Türler I Neale, S. (2000). Genre and Hollywood. London & New York: Routledge. Mulvey, L. (1996). Fetishism and Curiosity. Bloomington & Indianapolis: Indiana University Press. Melodrama Screening: All About Eve (Joseph L. Mankiewicz, 1950)
4 Türler II Smyth, J. E. (2006). Reconstructing American Historical Cinema from Cimarron to Citizen Kane. Naremore, J. (2008). More than night: Film noir in its contexts. University of California Press. Film Noir Screening: Mildred Pierce (Michael Curtiz, 1945)
5 Türler III Psycho Biddy Screening:What Ever Happened To Baby Jane? (Robert Aldrich, 1962)
6 Prodüksiyon Kodu ve Stüdyolar Screening: Feud (Ryan Murphy, 2017)
7 Türler IV Western Screening: Django Unchained (Quentin Tarantino, 2012)
8 Yeni Hollywood // İlk rapor teslim tarihi Tzioumakis, Y. (2006). The New Hollywood and the Independent Hollywood in American Independent Cinema: An Introduction (Rutgers, pp. 169-191. King, G. (2002). New Hollywood cinema: an introduction. IB Tauris. Screening: Who’s Afraid of Virginia Woolf (Mike Nichols, 1966)
9 Yönetmen Sineması Spadoni, R. (1995). Geniuses of the systems: Authorship and evidence in classical Hollywood cinema. Film History, 7(4), 362-385. Buckland, W. (2006). Directed by Steven Spielberg: Poetics of the contemporary Hollywood blockbuster. New York & London: Continuum. Screening: Taxi Driver (Martin Scorsese, 1976)
10 Çağdaş Hollywood // İkinci rapor teslim tarihi Neale, S., & Smith, M. (Eds.). (2013). Contemporary Hollywood Cinema. London and New York: Routledge. Kord, S., & Krimmer, E. (2013). Contemporary Hollywood masculinities: gender, genre, and politics. New York: Palgrave Macmillan. Screening: Scream (Wes Craven, 1996)
11 Hollywood, İnternet, Bulunmuş Görüntü // Üçüncü rapor teslim tarihi Bordwell, D. (2002). Intensified Continuity: Visual Style in Contemporary American Film, Film Quarterly. 55 (3), pp. 16-28. Screening: Phoenix Forgotten (2017)
12 Yıldızlık Dyer, R. (2004). Heavenly bodies: Film stars and society. London & New York: Routledge. Mulvey, L. (1989). Visual pleasure and narrative cinema. In Visual and other pleasures. Palgrave Macmillan UK, pp. 14-26. Screening: Neon Demon (Nicholas Winding Refn, 2016)
13 Pixar, Disney ve Dijital Dönem // Dördüncü rapor teslim tarihi Watts, S. (1995). Walt Disney: Art and politics in the American century. The Journal of American History. 82 (1), pp. 84-110. Currah, A. (2007). Hollywood, the Internet and the world: A geography of disruptive innovation. Industry and Innovation. 14 (4), pp. 359-384. Screening: Frozen (Chris Buck and Jennifer Lee, 2013)
14 Yeniden Çevrim // Beşinci rapor teslim tarihi Strauven, W. (2006). The cinema of attractions reloaded. Amsterdam University Press. Behlil, M. (2016). Hollywood is Everywhere: Global Directors in the Blockbuster Era. Amsterdam University Press. Screening: Ghostbuster (Paul Feig, 2016)
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Dersin Kitabı
Diğer Kaynaklar

Derste yararlanılacak olan kaynaklar yukarıdaki Haftalık Konular ve Ön Hazırlık Çalışmaları kısmında listelenmiştir.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
5
90
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
6
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
5
16
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
128

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek,
2 Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek,
3 Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek,
4

Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek,

5

Bağımsız davranabildiği gibi grup ierisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek,

6 Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek,
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek,
8 Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek,
9 Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek,
10 Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level),
11 Bir yabancı dili kullanarak Gıda Mühendisliği ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (European Language Portfolio Global Scale, Level B1),
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


HABERLER