MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Gıda Mühendisliği
ECON 488 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yoksulluk ve Eşitsizlik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ECON 488
|
Güz/Bahar
|
0
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Yoksulluk ve eşitsizlik 21’nci Yüzyılın en önemli konu ve sorunları arasındadır. Bu derste yoksulluk ve eşitsizliğin nedenleri ve ilgili politikalara yönelik en son yapılan araştırmalardan oluşacaktır. Bunun sayesinde, öğrencilerin yoksulluk ve eşitsizliğin nedenlerini araştırmaları, güncel politik önermeleri eleştirel bir şekilde değerlendirmeleri ve reform stratejilerini tartışmaları hedeflenmektedir. Bu ders öğrencilere, ilk yıllarda aldıkları temel derslerde öğrendikleri iktisadi ve ampirik becerileri uygulama fırsatı sunmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Yoksulluk ve Eşitsizliğin Tanım ve Ölçülmesi | 1) Todaro and Smith (2011) Chapter 2 |
3 | Uluslararası ve ülkelerin kendi içindeki eşitsizlik | 1) OECD (2012) “An Overview fo Growing Income Inequaliti in OECD Countries” pp: 21- 36 2) Tuik ; www.tuik.gov.tr http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist G o to : Main economic indicators; Income; consumption and Poverty: Study the following Ineuquality and Gini index in Turkey at Level 1 regions Poverty rates in Turkey (poverty rate and poverty gap) http://www.tuik.gov.tr/OncekiHBArama.do (information on income distribuiton in turkey 2013 : TUİK) http://www.oecd.org/els/soc/OECDIncomeDistributionDataReview-Turkey.pdf (OECD evauation of income dist. in turkey) |
4 | Sürdürülebilir İnsani Kalkınma ve Milenyum Kalkınma Hedefleri içinde Yoksulluk ve Eşitsizlik | • Human development Reports of UNDP from 1990 to 2014 |
5 | Milenyum Kalkınma Hedefleri 2014 Raporu | http://mdgs.un.org/unsd/mdg/Default.aspx www.undp.org. http://www.undp.org/content/undp/en/home/librarypage/mdg/the-millennium-development-goals-report-2014.html |
6 | Eşitsizlik ve Büyüme | http://www.oecd.org/inclusive-growth/ (oecd) http://www.oecd.org/inclusive-growth/All-on-Board-Making-Inclusive-Growth-Happen.pdf (“making growth inclusive” report oecd) |
7 | Çokboyutlu Yoksulluk ve Yoksulluğun Sosyal Boyutları | http://www.un.org/esa/socdev/documents/reports/InequalityMatters.pdf - UN, Ineqality Matter Report of the World Social Situation 2013 Part I ;II and V) - Gender inequality and gender empowerement http://www.mdgfund.org/content/genderequalityandwomensempowerment |
8 | Yoksulluk ve Eşitsiliğe Karşı Dünyada Yapılan Projeler | http://www.tr.undp.org/content/turkey/en/home/operations/projects/overview.html - Poverty reduction projects inTurkey http://www.unpei.org/knowledge-resources/publications/stories-of-change-from-africa - African economic outlook report and Stories of Change in Africa http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/development/african-economic-outlook-2014_aeo-2014-en#page12 - Poverty and Environment Inıtitives of UNEP adn UNDP http://www.unpei.org/ |
9 | Çokboyutlu Eşitsizlik | http://www.oecd.org/inclusive-growth/All-on-Board-Making-Inclusive-Growth-Happen.pdf (İnclusive growth report chapter 1) the many dimensions of in euqality http://www.oecd.org/social/inequality.htm http://www.oecd.org/social/inequality.htm Video |
10 | Fırsatlarda Eşitsizlik ve İnsani Fırsat Endeksi | http://web.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/COUNTRIES/LACEXT/EXTLACREGTOPPOVANA/0,,contentMDK:21881102~pagePK:34004173~piPK:34003707~theSitePK:841175,00.html - Human Opportunity Index (HOI) web site http://siteresources.worldbank.org/INTLACREGTOPPOVANA/Resources/840442-1285865149017/chapter1_HOI_2010_report.pdf - Human Opportunity Index Report Chapter 1. http://www1.worldbank.org/poverty/visualizeinequality/index.html - Visualize the inequality of opportunities fromWorldbank - World Bank: “Equality of Opportunity for Children in Egypt, 2000–2009” http://www-wds.worldbank.org/external/default/WDSContentServer/WDSP/IB/2012/08/13/000158349_20120813102319/Rendered/PDF/WPS6159.pdf |
11 | Yoksulluk ve İstihdam: İşgücü Piyasası Bağlantıları | http://daccess-dds-ny.un.org/doc/UNDOC/GEN/N05/476/33/PDF/N0547633.pdf?OpenElement - UN, “The Centralitiy of Employment to Poverty Reduction” |
12 | Yoksulluğun ve eşitsizliğin ötesinde: Küresel ve Bölgesel Refah | - OECD better life index betterlife initiative and well being: How is Life??? http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/economics/how-s-life-2013_9789264201392-en#page20 - OECD better life index tinteractive map onthe web - http://www.oecdbetterlifeindex.org/ |
13 | Dönem Projelerinin Sunumu | |
14 | Dönem Projelerın Sunumu | |
15 | Dönem Projelerinin Sunumu | |
16 | Dönem Değerlendirmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yukarıda belirtilmiştir |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje |
1
|
35
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
16
|
2
|
32
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
30
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek, | |||||
2 | Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek, | |||||
3 | Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek, | |||||
4 | Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek, |
|||||
5 | Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek, |
|||||
6 | Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek, | |||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek, | |||||
8 | Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek, | |||||
9 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek, | |||||
10 | Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level), | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak gıda mühendisliği ile ilgili bilgi toplayabilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Meyvelerin Raf Ömrünü Uzatacak Kaplama
Şifa ve vitamin deposu olan meyvelerin raf ömrünü uzatmayı amaçlayan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Gıda Mühendisliği Bölümü öğrencileri Gökçe Kara, Kumsal Karabıçak
Uzmanından ‘Çin tarçını’ uyarısı
Soğuk kış günlerinin gelmesiyle birlikte, halk arasında şifa deposu olarak bilinen tarçının kullanımı da arttı. İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Gıda Mühendisliği Bölüm Başkanı
Online 'zayıflama' dönemi
Koronavirüsten korunmak için evde geçirilen zamanın artması ve hareketsiz yaşamın alışkanlık haline getirilmesi, binlerce kişide "kilo" krizine neden oldu. Evde kendine hakim
‘Ege’ şifa dağıtıyor
Dünya genelinde 73 milyonu aşkın kişiye bulaşan koronavirüse yakalanma korkusu ve kış günlerinin gelmesiyle birlikte grip vakalarındaki artış, vatandaşları bağışıklık sistemini güçlendirecek
Pandemi bir öğünü yedi
Günlük hayattan çalışma düzeni ve sosyal etkileşime kadar birçok konuda yaşamı olumsuz etkileyen koronavirüs, beslenme alışkanlığı ve öğün sayısını da değiştirdi. İzmir
ZEYTİNYAĞININ SAKLANMA KOŞULLARI SAĞLIĞINIZDAN ETMESİN
Yrd. Doç. Dr. Mine Güngörmüşler, "Zeytinyağı içerisinde bulunan klorofil, şeffaf cam şişede güneş ışığına maruz kaldığında istenmeyen lezzetler oluşturuyor" dedi.
LİSELİLER İLK ÜNİVERSİTE DENEYİMLERİNİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARLARINDA YAŞADILAR.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü tarafından “BİLİM GÜNLERİ” etkinliği düzenlendi. İzmir’deki değişik liselerden katılan öğrencilere bilimi eğlenerek öğretmeyi hedefleyen bu etkinlik
GIDA MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİLERİ, 1. ULUSLARARASI URLA ENGİNAR FESTİVALİ İÇİN 'ENGİNAR EZMESİ' GELİŞTİRDİ
Gıda Mühendisliği öğrencilerinin geliştirdiği 'Enginar Ezmesi' katılımcılardan tam not aldı.