MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Gıda Mühendisliği
CDM 211 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Film Semineri I: Anlatı Biçimleri ve Tarzları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CDM 211
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Film Semineri I: Anlatı Biçimleri ve Tarzları, öğrencilere sinemanın yirminci yüzyılın başlangıcından sonuna kadar gelişen anlatı biçimlerini ve stillerini tanıtan temel bir derstir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Film Semineri I: Anlatı Biçimleri ve Tarzları, film tarihindeki belli başlı ekollere kapsamlı bir genel bakış sunar ve film dilinin gelişimini araştırır. Ders, anlatı, belgesel ve deneysel formlar üzerinden hareketli görüntülerin tarihsel bir değerlendirmesini aktarır ve öğrenciye sinema pratikleri ve anlatılari ile ilgili eleştirel, teknik ve estetik bir kelime dağarcığı kazandırır. Ders ayrıca öğrencilerin film biçimlerini izleme, tanımlama ve analiz etmeye yönelik becerilerini geliştirir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş Sinemanın Öncülleri: Filmden Önce Film. Lumiere Brothers (1895, 1896) Workers leaving the factory Arrival of a Train at La Ciotat Alice Guy-Blaché – The Cabbage Fairy (1896) George Méliès - Voyage to the Moon (1902) Thomas Edison - The Great Train Robbery (1903) | |
2 | Erken Sinema. Lumiere Brothers (1895, 1896) Workers leaving the factory Arrival of a Train at La Ciotat Alice Guy-Blaché – The Cabbage Fairy (1896) George Méliès - Voyage to the Moon (1902) Thomas Edison - The Great Train Robbery (1903) | Pages 6-23 from NOWELL-SMITH, G. (1999). The Oxford history of world cinema. Oxford, Oxford Univ. Pr. |
3 | Erken Belgesel. Robert J. Flaherty - Nanook of the North (1922) | Pages 86-91 from NOWELL-SMITH, G. (1999). The Oxford history of world cinema. Oxford, Oxford Univ. Pr. |
4 | Erken Avangard I: Alman Dışavurumculuğu. Metropolis, Fritz Lang (1927) | pp. 192-204 from NOWELL-SMITH, G. (1999). The Oxford history of world cinema. Oxford, Oxford Univ. Pr. Anton Kaes “Weimar Cinema. The Predicament of Modernity” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp. 59-77. |
5 | Erken Avangard II: Sürrealizm Luis Buñuel Un Chien Andalou (1929) L'Age d'Or (1930) | Rudolf Kuenzli “Dada and Surrealist Film” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp. 78-96. Tony Richardson “The films of Luis Bunuel” Sight and Sound; Jan 1, 1954; 23, 3; pg. 125. |
6 | Erken Avangard III: Rus Konstrüktivizmi Vertov and Eisenstein The Man with the Movie Camera (Dziga Vertov, 1929 Battleship Potemkin (Sergei M. Eisenstein, 1925) | Denise J. Youngblood “Soviet Cinema: The Old and the New” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp.41-58. Pages 92-94 from NOWELL-SMITH, G. (1999). The Oxford history of world cinema. Oxford, Oxford Univ. Pr. |
7 | İtalyan Yeni Gerçekçiliği. Bicycle Thieves (1948) | Peter Bondanella “From Italian Neorealism to the Golden Age of Cinecittà” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp.119-138. Richard Winnington, “Bicycle Thieves” Sight and Sound; Mar 1, 1950; 19, 1; pg. 26. |
8 | VİZE SINAVI | |
9 | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Japonya. Tokyo Story, Yasujiro Ozu (1953) | Dennis J. Konshak “Space and Narrative in Tokyo Story" Film Criticism Vol. 4, No. 3 (Spring, 1980), pp. 31-40. |
10 | Fransız Yeni Dalga Sineması. Gösterim Jean-Luc Godard – À bout de soufflé (1960) (90 min) | Pages 576-580 from NOWELL-SMITH, G. (1999). The Oxford history of world cinema. Oxford, Oxford Univ. Pr. Jefferson Kline, “The French New Wave” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp. 157-175. |
11 | Cinema Verité. Gösterim Chris Marker - La Joli Mai (1963) (145 min) | Charles Musser “Cinema Verite and the New Documentary” in NOWELL-SMITH, G. (1999). The Oxford history of world cinema. Oxford, Oxford Univ. Pr. pp. 527-537. Michael Kustow “Le Joli Mai” Sight and Sound; Spring 1964; 33/2; pp. 93-94. |
12 | Çek Yeni Dalgası. Gösterim Vera Chytilova – Daisies (1966) (79 min) | Frank, Alison. “Formal Innovation and feminist freedom. Vera Chytilova’s Daisies” CineAction. No: 81, Summer 2010. Jonathan L. Owen “Spoiled Aesthetics: Realism and Anti-Humanism in Věra Chytilová’s Daisies (1966)” Avant-garde to new wave_ Czechoslovak cinema, surrealism and the sixties. Berghahn, 2013, pp. 99-128. |
13 | Britanya Yeni Dalgası ve Özgür Sinema. Gösterim Lindsay Anderson - If (1968) (111 min) | Sarah Street “From Ealing Comedy to the British New Wave” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp. 176-193. Robinson, David “Anderson shooting IF...” Sight and Sound; Summer 1968; 37, 3; pg. 130. |
14 | Yeni Almanya Sineması. Gösterim Wim Wenders - Alice in the Cities (1974) (110 min) | Thomas Elsaesser “The New German Cinema” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp.194-213. John Pym “The Road from Wuppertal” Sight and Sound; Fall 1984; 53, 4; pg. 244. |
15 | Dönem Ödevi Teslimi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | NOWELL-SMITH, G. (1999) The Oxford History of World Cinema. Oxford University Press.
Ezra, Elisabeth (Ed) (2004) European Cinema. Oxford University Press. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek, | |||||
2 | Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek, | |||||
3 | Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek, | |||||
4 | Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek, |
|||||
5 | Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek, |
|||||
6 | Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek, | |||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek, | |||||
8 | Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek, | |||||
9 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek, | |||||
10 | Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level), | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak gıda mühendisliği ile ilgili bilgi toplayabilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Meyvelerin Raf Ömrünü Uzatacak Kaplama
Şifa ve vitamin deposu olan meyvelerin raf ömrünü uzatmayı amaçlayan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Gıda Mühendisliği Bölümü öğrencileri Gökçe Kara, Kumsal Karabıçak
Uzmanından ‘Çin tarçını’ uyarısı
Soğuk kış günlerinin gelmesiyle birlikte, halk arasında şifa deposu olarak bilinen tarçının kullanımı da arttı. İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Gıda Mühendisliği Bölüm Başkanı
Online 'zayıflama' dönemi
Koronavirüsten korunmak için evde geçirilen zamanın artması ve hareketsiz yaşamın alışkanlık haline getirilmesi, binlerce kişide "kilo" krizine neden oldu. Evde kendine hakim
‘Ege’ şifa dağıtıyor
Dünya genelinde 73 milyonu aşkın kişiye bulaşan koronavirüse yakalanma korkusu ve kış günlerinin gelmesiyle birlikte grip vakalarındaki artış, vatandaşları bağışıklık sistemini güçlendirecek
Pandemi bir öğünü yedi
Günlük hayattan çalışma düzeni ve sosyal etkileşime kadar birçok konuda yaşamı olumsuz etkileyen koronavirüs, beslenme alışkanlığı ve öğün sayısını da değiştirdi. İzmir
ZEYTİNYAĞININ SAKLANMA KOŞULLARI SAĞLIĞINIZDAN ETMESİN
Yrd. Doç. Dr. Mine Güngörmüşler, "Zeytinyağı içerisinde bulunan klorofil, şeffaf cam şişede güneş ışığına maruz kaldığında istenmeyen lezzetler oluşturuyor" dedi.
LİSELİLER İLK ÜNİVERSİTE DENEYİMLERİNİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARLARINDA YAŞADILAR.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü tarafından “BİLİM GÜNLERİ” etkinliği düzenlendi. İzmir’deki değişik liselerden katılan öğrencilere bilimi eğlenerek öğretmeyi hedefleyen bu etkinlik
GIDA MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİLERİ, 1. ULUSLARARASI URLA ENGİNAR FESTİVALİ İÇİN 'ENGİNAR EZMESİ' GELİŞTİRDİ
Gıda Mühendisliği öğrencilerinin geliştirdiği 'Enginar Ezmesi' katılımcılardan tam not aldı.