Bizi takip edin
|
EN

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

Gıda Mühendisliği

GEHU 209 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Uygarlık Tarihi I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 209
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, insanlık tarihinin temel evrimsel süreci ile Avrupa tarihinin sosyokültürel, ekonomik, siyasi ve bilimsel alanlardaki temel gelişmelerine ilişkin öğrencileri bilgilendirmek ve onlara karşılaştırmalı bir yönteme dayalı olarak analizsentez yoluyla muhakeme gücü kazandırarak, modern dünyanın dinamiklerini anlamalarını sağlamak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel tarihsel kavram ve tanımları açıklayabilecektir.
  • Uygarlık tarihindeki ilk sosyo-ekonomik, kültürel, dinsel ve siyasi oluşum ve yapılanmaları, örneklendirerek tanımlayabilecektir.
  • İnsanlık tarihindeki önemli olgu ve gelişmeleri nedensellik ilişkisi içinde ve karşılaştırmalı olarak analiz edebilecektir.
  • Tarihi yazılı kaynaklardaki verileri doğrudan ve objektif bir yaklaşımla ele alarak sentezleyebilecektir.
  • Modern dünyanın dinamiklerini, tarihteki ilk örnekleriyle ele alarak karşılaştırmalı biçimde eleştirebilecektir.
  • Bilgi ve düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecektir.
Ders Tanımı Prehistorik dönemlerden başlayarak, ilk uygarlıklar, antik YunanRoma kültürü ve siyasi gelişmeleri ile Bizans ve Orta Çağ Avrupası’ndaki temel gelişmeleri ele almaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Uygarlık Tarihine Giriş: temel tarihsel kavramlar ve terimler üzerine tartışma Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998.
2 Homo Habilis’ten Modern İnsana: sosyoekonomik ve kültürel yönüyle avcı toplayıcı gruplar; tarımın keşfi ve yerleşik düzen Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998.
3 Ekonomik, sosyokültürel ve siyasal boyutlarıyla kentleşmeye geçiş (Mezopotamya) Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998.
4 Ara Sınav
5 Antikitede Dinin Temel Görünüşleri: Mısır Politeizmi ve Yahudi Henoteizmi Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998.
6 Antik Yunan: Monarşiden Demokrasiye; Atina ve Sparta Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998.
7 Antik Yunan'da Mitoloji, Din ve Felsefe Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998.
8 Büyük İskender ve Helenistik Kozmopolitanizm Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998.
9 Ara Sınav
10 Antik Çağ'da Roma: Cumhuriyetten İmparatorluğa Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998.
11 Antik Çağ'da Roma: Kültür, Toplum ve Hukuk Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998.
12 Hıristiyanlığın Ortaya Çıkışı ve Zaferi Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998.
13 Doğu Roma ve Batı Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998.
14 Bizans İmparatorluğu: Toplumsal, Ekonomik ve Siyasal Kurumlar Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998.
15 Hıristiyan Batı'nın Şekillenişi Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998.
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, İstanbul, 2006.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
60
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
60
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
64
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
19
38
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek,
2 Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek,
3 Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek,
4

Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek,

5

Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek,

6 Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek,
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek,
8 Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek,
9 Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek,
10 Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level),
11

Bir yabancı dili kullanarak gıda mühendisliği ile ilgili bilgi toplayabilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.