MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

Gıda Mühendisliği

 

Duyurular


 

 

SE 113 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Programlamaya Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SE 113
Güz
2
2
3
6

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Seviyesi
-
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu dersin ana amacı, öğrencilere programlamanın temel becerilerini kazandırmaktır. Java programlama dili kullanılacaktır. Konular şu kavramları kapsamaktadır: temel tipler, değişkenler, ifadeler, seçim yapıları, yineleme yapıları, metotlar ve diziler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • programlamadaki temel terminolojiyi kullanabileceklerdir.
  • Java programlama dilinde programlar yazabileceklerdir.
  • Java kodlarını derleyebileceklerdir.
  • programlarda karar yapıları, döngüler ve fonksiyonlar kullanabileceklerdir.
  • dizileri kullanabileceklerdir.
Tanımı Bu ders, öğrencilere, Java programlama dilini kullanarak programlamanın temel kavramlarını öğretir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Hesaplamaya giriş. Deitel Ünite 1
2 Java programlamaya giriş: temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, ifadeler, giriş/çıkış ifadeleri; LAB#1; HW#1. Deitel Ünite 2
3 Yapısal program geliştirme – Kısım I: algoritma, sözde kod, operatörler, deyimler, ikili cebir kavramları; LAB#2. Deitel Ünite 4
4 Yapısal program geliştirme – Kısım II: kontrol yapıları, seçim ifadeleri, if, else, switch; LAB#3; HW#2. Deitel Üniteler 4 ve 5
5 Yapısal program geliştirme – Kısım III: döngü yapıları, yineleme ifadeleri, for, while; LAB#4. Deitel Üniteler 4 ve 5
6 Yapısal program geliştirme – Kısım IV: do-while, break, continue; LAB#5; HW#3. Deitel Üniteler 4 ve 5
7 Sınıf, nesne ve metot kavramlarına giriş; LAB#6. Deitel Ünite 3
8 Metotlar – Kısım I: metot tanımlama, metot çağırma, parametreler, argümanlar, dönüş, statik metotlar; LAB#7. Deitel Ünite 6
9 Metotlar – Kısım II: Math sınıfının metotları, yerel değişkenler, metot aşırı yükleme; LAB#8; HW#4. Deitel Ünite 6
10 Metotlar – Kısım III: önceden-tanımlanmış metotlar, Java Uygulama Programlama Arayüzü (Java API) paketleri, kapsam kuralları; LAB#9. Deitel Ünite 6
11 Ara sınav
12 Diziler – Kısım I: dizi oluşturma, dizi ilkleme. Deitel Ünite 7
13 Diziler – Kısım II: dizileri metotlara geçirme; LAB#10; HW#5. Deitel Ünite 7
14 Diziler – Kısım III: çok boyutlu diziler. Deitel Ünite 7
15 Genel tekrar.
16 -

 

Dersin Kitabı Java How to Program, 10/e (Early Objects), Global Edition, Paul Deitel & Harvey Deitel, Pearson, ISBN13: 9781292018195
Diğer Kaynaklar Introduction to Programming Using Java, v.7, David J. Eck, http://math.hws.edu/javanotes/

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
10
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
5
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
16
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
5
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
10
Final / Sözlü Sınav
1
11
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek,
2 Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek,
3 Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek,
4

Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek,

5

Bağımsız davranabildiği gibi grup ierisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek,

6 Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek,
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek,
8 Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek,
9 Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek,
10 Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level),
11 Bir yabancı dili kullanarak Gıda Mühendisliği ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (European Language Portfolio Global Scale, Level B1),
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


HABERLER