MATH 153 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Genel Matematik I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MATH 153
Güz
2
2
3
6

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı mühendisler için calculus dersinin temellerini oluşturmak ve uygulamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Fonksiyonlar ve özelliklerini değerlendirebilir.
  • Limit ve süreklilik kavramlarını tanımlayabilir.
  • Açık ve kapalı fonksiyonların türevlerini hesaplayabilir.
  • Türev uygulamalarını etkin şekilde kullanabilir.
  • Belirli, belirsiz ve özel olmayan integralleri hesaplayabilir.
  • İntegral uygulamalarını etkin şekilde kullanabilir.
Tanımı Calculus I tek değişkenli fonksiyonların anlaşılması ve kullanılmasında önemli bilgiler vererek matematiğin diğer alanlardaki uygulamalarına katkı sağlar.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Fonskiyonların limitleri, sonsuzdaki limitler ve sonsuz limitler, süreklilik. Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 1.1, 1.2, 1.3, 1.4.
2 Teğet doğruları ve eğimleri, Türev, Türev kuralları, zincir kuralı, Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 2.1, 2.2, 2.3, 2.4.
3 Trigonometrik fonksiyonların türevleri, Yüksek mertebeden türevler . Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 2.5, 2.8.
4 Anadeğer teoremi, kapalı fonksiyonların türevleri Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 2.9, 2.10.
5 Ters fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, doğal logaritma ve üstel Fonksiyon. Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 3.1, 3.2, 3.3.
6 Ters trigonometrik fonksiyonlar, Bağıl Oranlar. Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 3.5, 4.1, 4.3.
7 Belirsiz formlar, Ekstrem değerler , Bükeylik ve dönüm noktaları, fonksiyonlarının grafiklerinin çizilmesi, Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 4.4, 4.5, 4.6.
8 Bükeylik ve dönüm noktaları, fonksiyonlarının grafiklerinin çizilmesi, Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 4.5, 4.6.
9 Ekstrem değer problemleri, ara sınav Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 4.8, 5.3, 5.4.
10 Belirli integral, Belirli integralin özellikleri, Calculusun temel teoremi, Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 5.3, 5.4, 5.5.
11 Yerine yazma metodu, düzlemsel bölgelerin alanları Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 5.6, 5.7
12 Kısmi integrasyon, ters yerine yazma metodu. Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 6.1, 6.3.
13 Rasyonel fonksiyonların integrali, özel olmayan integraller Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 6.2, 6.5.
14 Kesit alma metodu ile hacim hesaplama, dönel cisimler. Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 7.1.
15 Eğri uzunluğu, dönem tekrarı Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 7.3.
16 Dönem tekrarı

 

Dersin Kitabı Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition
Diğer Kaynaklar James Stewart, Calculus, Early Transcendentals 7E

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
4
20
Ödev
8
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
13
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
4
2
Ödev
8
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
10
Final / Sözlü Sınav
1
20
    Toplam
174

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek,
2 Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek,
3 Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek,
4

Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek,

5

Bağımsız davranabildiği gibi grup ierisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek,

6 Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek,
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek,
8 Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek,
9 Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek,
10 Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level),
11 Bir yabancı dili kullanarak Gıda Mühendisliği ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (European Language Portfolio Global Scale, Level B1),
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest