IE 345 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Teknolojide Yenilikçilik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IE 345
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Yenilikçilik ve teknoloji kavramları, yenilikçilik süreci, ürün geliştirme ve farklı alanlardaki yeni teknolojilerin ticari alana taşınması için gerekli aşamalar hakkında bilinçlendirmek
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Teknoloji ve yenilikçilik ilgili temel kavramları tanımlayabileceklerdir
  • Farklı teknolojilerde yenilik tiplerini açıklayabileceklerdir
  • Yeni teknolojilerin ticari ortama taşınmasındaki potansiyeli açıklayabileceklerdir
  • Pazar piyasa analizi yapabileceklerdir
  • Yeni teknolojileri finansal olarak analiz edebileceklerdir
Tanımı Dersin içeriği, teknolojilerde yenilikçilik kavramının öğrenilmesi, yenilikçilik süreci, teknolojilerde yeniliklerin çeşitleri, başarılı yenilikçiliklerin analizi, yeni teknolojilerin ticari ortama aktarılması ve etkili sunum

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yenilikçilik ve teknolojiye giriş
2 Yenilikçilik süreci, yaratıcı fikir geliştirme ve yaratıcı problem çözme teknikleri Shane, Scott. ‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc, West Sussex,England Part II Jan Fagerberg, David C. Mowery, and Richard R. Nelson, 2005, The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press Chapter 4
3 Teknoloji, Pazar, piyasa ve endüstrinin gelişimi Shane, Scott. ‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc,West Sussex,England Chapter 1
4 Yeni ürün geliştirme Shane, Scott. ‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc, West Sussex,England Part II
5 Pazar-piyasa araştırması ve potansiyel müşteri analizi Shane, Scott. ‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc, West Sussex,England Part II Mullins, John, 2008, “The New Business Road Test”, Pearson Education Ltd. , Harlow Part 1
6 Yeniliğin yönetilmesi Shane, Scott. ‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc, West Sussex,England Part III Jan Fagerberg, David C. Mowery, and Richard R. Nelson, 2005, The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press Chapter 5
7 Yenilikçilik ve girişimcilik, iş modeli kavramı, farklı iş modellerinin uygulaması ve analizi Shane, Scott. ‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc, West Sussex,England Part IV Alex Osterwalder, 2010, “Business Model Generations”, John Wiley and Sons Inc., New Jersey Chapter 1
8 İş modelleri, asansör sunumu, stratejik planlama Alex Osterwalder, 2010, “Business Model Generations”, John Wiley and Sons Inc., New Jersey Chapter 1
9 Yenilikçilik ve fikri mülkiyet hakları Shane, Scott. ‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc, West Sussex,England Chapter 10 Jan Fagerberg, David C. Mowery, and Richard R. Nelson, 2005, The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press Chapter 10
10 Finans ve yenilikçilik Shane, Scott,‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc,West Sussex,England PartV Jan Fagerberg, David C. Mowery, and Richard R. Nelson, 2005, The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press Chapter 9
11 Bireysel işbirliği, stratejik ittifak, rekabet ve yenilikçilik Mullins, John, 2008, “The New Business Road Test”, Pearson Education Ltd. , Harlow Part 1 Shane, Scott,‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc,West Sussex,England Part IV
12 Etkili sunum teknikleri
13 Sunum
14 Sunum
15 Dersin değerlendirilmesi
16 Dersin değerlendirilmesi

 

Dersin Kitabı
Diğer Kaynaklar

Kawasaki, Guy, 2004, “ The Art of  the Start “, Penguin Group, USA

Richards, Doug, 2013,  “How to Start A Creative Business”, David&Charles

Alex Osterwalder, 2010,  “Business Model Generations”, John Wiley and Sons Inc., New Jersey

Mullins, John, 2008, “The New Business Road Test”, Pearson Education Ltd. , Harlow

Shane, Scott. ‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc, West Sussex,England

Jan Fagerberg, David C. Mowery, and Richard R. Nelson, 2005, The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
30
Çalıştay
1
20
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
1
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
22
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
30
Çalıştay
1
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek,
2 Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek,
3 Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek,
4

Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek,

5

Bağımsız davranabildiği gibi grup ierisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek,

6 Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek,
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek,
8 Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek,
9 Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek,
10 Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level),
11 Bir yabancı dili kullanarak Gıda Mühendisliği ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (European Language Portfolio Global Scale, Level B1),
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest