MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Gıda Mühendisliği
FE 312 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Gıda Teknolojisi II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FE 312
|
Güz
|
3
|
2
|
4
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; meyve sebze, bakliyat, hububat, bitkisel ve hayvansal yağ kaynaklı ürünlerin hazırlanması, işlenmesi ve muhafaza yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, sebze ve meyve; hububat ve tahıl; bitkisel ve hayvansal yağların bileşenleri, kimyasal yapıları; üretim teknolojileri; muhafaza yöntemleri içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Gıda teknolojisi- Giriş | Food Processing: Principles and Applications, Second Edition. Edited by Stephanie Clark, Stephanie Jung and Buddhi Lamsal. John Wiley & Sons Ltd. 2014. |
2 | Sebze ve meyvelerin bileşenleri ve kimyasal yapısı | Food Processing: Principles and Applications, Second Edition. Edited by Stephanie Clark, Stephanie Jung and Buddhi Lamsal. John Wiley & Sons Ltd. 2014. |
3 | Sebze ve meyve işleme yöntemleri | Food Processing: Principles and Applications, Second Edition. Edited by Stephanie Clark, Stephanie Jung and Buddhi Lamsal. John Wiley & Sons Ltd. 2014. |
4 | Sebze ve meyve muhafaza yöntemleri | Food Processing: Principles and Applications, Second Edition. Edited by Stephanie Clark, Stephanie Jung and Buddhi Lamsal. John Wiley & Sons Ltd. 2014. |
5 | Sebze ve meyvelerde kalite kontrol | Food Processing: Principles and Applications, Second Edition. Edited by Stephanie Clark, Stephanie Jung and Buddhi Lamsal. John Wiley & Sons Ltd. 2014. |
6 | Bakliyat ve hububat bileşenleri ve kimyasal yapısı / Teknik Gezi | Food Processing: Principles and Applications, Second Edition. Edited by Stephanie Clark, Stephanie Jung and Buddhi Lamsal. John Wiley & Sons Ltd. 2014. |
7 | Bakliyat ve hububat işleme yöntemleri | Food Processing: Principles and Applications, Second Edition. Edited by Stephanie Clark, Stephanie Jung and Buddhi Lamsal. John Wiley & Sons Ltd. 2014. |
8 | Ara sınav | |
9 | Bakliyat ve hububat muhafaza yöntemleri | Food Processing: Principles and Applications, Second Edition. Edited by Stephanie Clark, Stephanie Jung and Buddhi Lamsal. John Wiley & Sons Ltd. 2014. |
10 | Bakliyat ve hububat kalite kontrol | Food Processing: Principles and Applications, Second Edition. Edited by Stephanie Clark, Stephanie Jung and Buddhi Lamsal. John Wiley & Sons Ltd. 2014. |
11 | Bitkisel/hayvansal yağ bileşenleri ve kimyasal yapısı | Food Processing: Principles and Applications, Second Edition. Edited by Stephanie Clark, Stephanie Jung and Buddhi Lamsal. John Wiley & Sons Ltd. 2014. |
12 | Bitkisel/hayvansal yağ işleme yöntemleri | Food Processing: Principles and Applications, Second Edition. Edited by Stephanie Clark, Stephanie Jung and Buddhi Lamsal. John Wiley & Sons Ltd. 2014. |
13 | Bitkisel/hayvansal yağ muhafaza yöntemleri | Food Processing: Principles and Applications, Second Edition. Edited by Stephanie Clark, Stephanie Jung and Buddhi Lamsal. John Wiley & Sons Ltd. 2014. |
14 | Bitkisel/hayvansal yağ kalite kontrol | Food Processing: Principles and Applications, Second Edition. Edited by Stephanie Clark, Stephanie Jung and Buddhi Lamsal. John Wiley & Sons Ltd. 2014. |
15 | Proje sunumu | |
16 | Final |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Microbiology: Pearson New International Edition: A Laboratory Manual, 10/E by James Cappuccino&Natalie Sherman. ISBN-13: 9781292040394 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
30
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
18
|
18
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek, | X | ||||
2 | Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek, | X | ||||
3 | Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek, | X | ||||
4 | Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek, |
X | ||||
5 | Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek, |
X | ||||
6 | Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek, | X | ||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek, | X | ||||
8 | Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek, | X | ||||
9 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek, | X | ||||
10 | Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level), | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak gıda mühendisliği ile ilgili bilgi toplayabilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Uzmanından ‘Çin tarçını’ uyarısı
Soğuk kış günlerinin gelmesiyle birlikte, halk arasında şifa deposu olarak bilinen tarçının kullanımı da arttı. İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Gıda Mühendisliği Bölüm Başkanı
Online 'zayıflama' dönemi
Koronavirüsten korunmak için evde geçirilen zamanın artması ve hareketsiz yaşamın alışkanlık haline getirilmesi, binlerce kişide "kilo" krizine neden oldu. Evde kendine hakim
‘Ege’ şifa dağıtıyor
Dünya genelinde 73 milyonu aşkın kişiye bulaşan koronavirüse yakalanma korkusu ve kış günlerinin gelmesiyle birlikte grip vakalarındaki artış, vatandaşları bağışıklık sistemini güçlendirecek
Pandemi bir öğünü yedi
Günlük hayattan çalışma düzeni ve sosyal etkileşime kadar birçok konuda yaşamı olumsuz etkileyen koronavirüs, beslenme alışkanlığı ve öğün sayısını da değiştirdi. İzmir
ZEYTİNYAĞININ SAKLANMA KOŞULLARI SAĞLIĞINIZDAN ETMESİN
Yrd. Doç. Dr. Mine Güngörmüşler, "Zeytinyağı içerisinde bulunan klorofil, şeffaf cam şişede güneş ışığına maruz kaldığında istenmeyen lezzetler oluşturuyor" dedi.
LİSELİLER İLK ÜNİVERSİTE DENEYİMLERİNİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARLARINDA YAŞADILAR.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü tarafından “BİLİM GÜNLERİ” etkinliği düzenlendi. İzmir’deki değişik liselerden katılan öğrencilere bilimi eğlenerek öğretmeyi hedefleyen bu etkinlik
GIDA MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİLERİ, 1. ULUSLARARASI URLA ENGİNAR FESTİVALİ İÇİN 'ENGİNAR EZMESİ' GELİŞTİRDİ
Gıda Mühendisliği öğrencilerinin geliştirdiği 'Enginar Ezmesi' katılımcılardan tam not aldı.
TATİLDE EĞLENEREK SAĞLIKLI BESLENİLMELİ!
Öğrenciler, karnelerini alıp uzun bir tatile çıkarken, uzmanlar çocukların beslenme alışkanlıklarının bu dönemde değişmesinin önüne geçilmesi gerektiğini vurguluyor. 16 milyon öğrencinin 3